Haha jag är religös!!

Idag när mamma och pappa höll på att packa så hittade jag en gammal psalmbok som jag började lösa ur. Jag ställde mig upp och kännde hur kraften kom in i min kropp, jag kännde Guds vilja och Jesus stod vid min sida.

haha skoja bara, jag tror ju inte ens på Gud och allt vad det nu heter men det var roligt att läsa. Jag hittade en text som var mycket lärorikt och roligt:

" I dödens band låg Herren Krist, för syndens skull utgiven. Uppstånden är han nu förvisst och är vår frälsning bliven. Därför nu med lust och fröjd vi prisa Gud i himelens höjd och Kristi namn lovsjunga. Hallelulia!

Ej finns på jorden någon man, som kunde döden tvinga, ty över oss låg syndens  bann och rena fonnus inga. Därför döden fått stor makt och hade oss sig underlagt. Nu har dess våld en ände. Hallelulia!

Ty Jesus är det påskalamm, som blev för oss utgivit. Hans offerdöd på korsets stam för oss blev väg till livet. Ingen rätt nu döden har, blott skuggan av dess makt är kvar, dess udd har Kristus brutit. Hallelulia!

Så fira vi med gott behag vår påskhögtid och sjunga: Pris vare Gud för nådens dag, förbi är natten tunga. Kristus lever, ingen nöd och ingen synd, ej heller död nu kan oss mer fördärva! Hallelulia!"

haha kommer du ihåg det tilda?? HALLELULIA!! Jag är Gud, Låt barnen komma till oss!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0